קבוצת ה-Dev-Team, המתמחה בפריצות למכשירי אפל, שיחררה היום פריצה (Jailbreak) “לא קשורה” (Untethered) המיועדת למכשירי iOS בגירסה 4.3.1 החדשה. הפריצה ששוחררה (redSn0w 0.9.6rc9) מתאימה למכשירי אייפון 4, אייפון 3GS, אייפוד touch דור 3 ו-4, אייפד ו-Apple TV דור שני. היא לא מיועדת לאייפד 2 ולמכשירי אייפון ואייפוד ישנים יותר.גירסת התוכנה iOS 4.3.1 שוחררה בשבוע שעבר והיא הגירסא המתוקנת של iOS 4.3 – אשר הושקה בחודש שעבר. כאמור מדובר בפריצה “לא קשורה”, כלומר פריצה קבועה שלא דורשת מהמשתמש לחבר את המכשיר למחשב בכל הפעלה, לשם חידוש הפריצה.

“הפריצה” מאפשרת למשתמש לגשת לחנות האפליקציות האלטרנטיבית-מחתרתית – Cydia, הכוללת שורה שלא אפליקציות שלא אושרו על ידי אפל אוו אפליקציות שחוקיותן מוטלת בספק. פריצת Unlock תואמת (הפותחת המכשיר לסימפרי) טרם שוחררה והיא כנראה תשוחרר בימים הקרובים, לאחר ש-Dev Team יבצעו התאמה של פריצת ה-Unlock (הידועה בשם Ultrasn0w) לגירסה.

מומלץ לגבות את תוכן המכשיר בטרם ביצוע כל פעולה שכזו. חשוב לציין כי “פריצה” של המכשיר או כל פעולה אחרת הינה באחריות המשתמש בלבד ועלולה להביא לביטול אחריות היצרן של המכשיר. משרד זכויות היוצרים האמריקאי (US Copyright Office) קבע בשנה שעברה כי פעולת ה-Jailbreak (הפריצה) נחשבת לחוקית ולכאורה לא מהווה עבירה של חוקי זכויות היוצרים במדינה – אך הסוגיה עדיין נותרה לא ברורה מבחינה משפטית, בישראל ובעולם.